Colicile bebelușului reprezintă un subiect delicat pentru părinți, dar mai ales pentru mămicile care se gândesc că bebelușii au de suferit din cauza lor. Nu este cazul să te învinovățești pentru colicile bebelușului tău pentru că această afecțiune este una perfect normală, ce apare ca urmare a dezvoltării insuficiente a sistemului digestiv. Există însă și cazuri în care se observă că cei mici devin mai agitați în momentul în care intervin anumite schimbări în dieta mamei. Desigur, acest lucru este valabil doar pentru mămicile care alăptează.

Unii specialiști consideră că produsele lactate consumate de mămici sunt cele care determină apariția colicilor la bebeluși. Studiile au arătat faptul că durerile abdominale ale bebelușilor sunt ameliorate considerabil în momentul în care în dieta mamei nu se regăsesc proteine din lapte de vacă. Prin urmare, ar fi bine să diminuezi consumul de lapte, iaurt sau brânzeturi dacă observi că cel mic suferă un anumit disconfort după ce îl alăptezi. Mai mult decât atât, se pare că orice produs procesat cum ar fi produsele de patiserie, biscuți, prăjituri, care conține proteină din lapte și este consumat de mămici cu o frecvență ridicată, poate duce la apariția colicilor sau la înrăutățirea durerilor abdominale. Dacă observi că cel mic se liniștește după ce ai scos din alimentația ta produsele lactate și cele care conțin ingrediente precum caseină, lactoză, lactoferină, etc. atunci cel mai probabil el a dezvoltat o intoleranță la lactoză.

Alte studii au arătat faptul că histamina este vinovată pentru colicile bebelușului. Histamina este o substanță produsă în mod normal de organismul nostru dar care poate fi asimilată și din diverse alimente. În momentul în care cantitatea de histamină este mult prea mare în organismul mămicii, bebelușul poate dezvolta o anumită sensibilitate care să determine și apariția colicilor. Alimentele care conțin histamină și pe care ar fi bine să le eviți cel puțin o perioadă sunt: avocado, mezeluri, murături, roșii, ton, sardine, vinete, spanac și anumite gemuri. Există însă și alimente care nu conțin histamină dar care stimulează producerea de histamină la nivelul corpului, cum ar fi: banane, nuci, căpșuni, ouă, ananas, ciocolată sau vin.

Ideea e să nu elimini toate aceste alimente din dieta ta ci să încerci să observi o legătură între consumul anumitor alimente și colicile bebelușului. Dacă vei elimina prea multe alimente din dieta ta, organismul va fi prea slăbit iar laptele matern își pierde din calitățile nutritive. De asemenea, nu uita că o mamă care alăptează are nevoie de un surplus de 500 de calorii și de multe proteine, vitamine și minerale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *