Perioada colicilor cu care se confruntă bebelușul este una dificilă pentru orice familie. De obicei ”vine la pachet” cu sentimentul de neputință al părinților, care se agită și ei, ceea ce duce de fapt, la mărirea disconfortului celui mic, care se dovește a fi un ”aspirator” de sentimente. Așa că încetează să te mai învinovățești că faci tu ceva greșit sau că nu ai suficientă grijă de copilul tău. Mai bine fii calmă, răbdătoare cu bebelușul când plânge, ceea ce-l va ajuta foarte mult.

În unele cazuri, bebelușii fac colici din cauza anumitor substanțe din alimentația mamei, pe care le primesc prin laptele matern și care le irită sistemul digestiv. Se pare că în capul listei se află întotdeauna lactatele, chiar dacă ai primit ”indicații” cum că ar trebui să consumi mai multe produse din lapte pentru a-ți spori producția proprie. Dacă îți alăptezi natural micuțul și observi că au început colicile, poate iei în calcul să renunți o perioadă la iaurt, lapte, și brânză, ca să vezi dacă apare vreo îmbunătățire. Două săptămâni de pauză ar trebui să fie suficiente ca să-ți dai seama dacă lactatele erau de vină pentru colicile bebelușului. Alte alimente care ar putea determina apariția colicilor sunt mâncărurile picante, nucile, grâul și produsele derivate din acesta, legumele crucifere (varză, nap, ridiche, conopidă, broccoli), căpșunile și usturoiul, ca să nu mai vorbim de cafeaua sau alcoolul. Pentru a vedea care dintre aceste alimente este cel responsabil de colicile celui mic, elimină-le o perioadă din dietă, apoi reintrodu-le pe rând, unul câte unul, așteptând câteva zile între ele. Dacă bebelușul redevine agitat după ce ai început iar să mănânci un anumit aliment, vei ști care dintre ele îi provoaca disconfortul. În acest caz, va trebui să te abții de la el până când micuțul depășește perioada de sensibilitate, lucru care se va petrece probabil în jurul vârstei de 4 luni.

Este necesar pentru un copil care are colici să câştige bine în greutate şi să fie sănătos. Aici se fac și cele mai multe greșeli de către proaspeții părinți, care în încercarea lor de a-i fi bine micuțului, ascultă și aplică tot felul de sfaturi băbești, care de fapt, fac mai mult rău decât bine.

Noi îți recomandăm ColiCalmin. Potrivit specialiștilor de aici, ”dacă mama alăptează, ea trebuie să reducă ori să elimine complet din dietă alimente care generează ori agravează colicile, precum: conopidă, broccoli, varză, castraveți, ceapă, ardei iute, cafea, suc de portocale și mâncăruri foarte condimentate. Mama trebuie să-și alăpteze bebelușul într-un mod cât mai adecvat, într-o atmosferă calmă și confortabilă. Dacă colicile sunt cauzate de producerea insuficientă a lactazei, disconfortul bebelușului dispare ori se ameliorează semnificativ prin adăugarea enzimei menționate în lapte”.

De ce îți recomandăm ColiCalmin? Simplu, pentru că ”acționează direct asupra cauzei primare a colicilor, și anume deficiența temporară de lactază, are cea mai mare concentrație de enzima lactază de pe piață, nu necesită timp de așteptare din momentul preparării și până la administrare, nu necesită păstrarea la rece după desigilare și are cel mai bun raport calitate-preț. Enzima lactază facilitează scindarea/digerarea lactozei din lăpticul nou-născutului, eliminându-se astfel cauza durerilor abdominale. De asemenea produsul poate fi administrat sugarilor încă de la naștere și nu sunt cunoscute efecte adverse”.

De menționat că bebelușii născuți prematur sau cu o greutate la naștere sub limită sunt mai predispuși la colici. Aceștia pot avea nevoie de o perioadă mai lungă de timp până vor putea tolera lactoza, dat fiind faptul că acest fenomen depinde, într-o mai mare măsură, de dezvoltarea intestinelor și a florei intestinale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *