Medicii susțin că alimentația mamei are un rol important în apariția colicilor cu care se confruntă bebelușii în primele sale luni de viață. Există alimente pe care mama le poate consuma și care pot favoriza apariția colicilor și alimente care odată consumate pot ameliora aceste dureri abdominale.

Atunci când alăptezi, alimentația devine grija ta numărul 1 deoarece orice mănânci ajunge la copilul tău prin intermediul laptelui matern. Alimentele pe care le consumi pot determina schimbarea gustului sau a compoziției laptelui și în unele cazuri ele pot produce și apariția gazelor intestinale sau a senzației de balonare și implicit apariția colicilor și a stărilor de agitație. Este important de menționat faptul că nu ar trebui să te simți vinovată pentru acest lucru pentru că nu ai de unde să știi ce alimente îi pot face rău celui mic sau din contră, îi pot calma colicile.

Există câteva alimente care determină balonarea și în cazul adulților, motiv pentru care pot fi responsabile pentru apariția colicilor la bebeluși. Însă, reține faptul că fiecare bebeluș reacționează diferit la substanțele nutritive, motiv pentru care s-ar putea ca unele alimente care îi produc colici bebelușului tău să îi amelioreze aceste stări în cazul altui bebeluș. Toată această discuție este extrem de subiectivă și diferă de la un copil la altul. Iată cum arată lista alimentelor care pot în anumite cazuri să provoace colicii bebelușilor dacă sunt consumate de către mamă:

  • lactate, în mod special laptele de vacă
  • varză
  • broccoli
  • conopidă
  • țelină
  • fasole
  • mâncare prea condimentată
  • mazăre
  • ceapă sau usturoi
  • anumite citrice

Cum poți ști care dintre aceste alimente îi provoacă colicile celui mic? Răspunsul este simplu. Trebuie să monitorizezi reacțiile acestuia în momentul în care tu consumi un anumit aliment. Dacă cel mic simte un disconfort abdominal sau începe să plângă aparent fără motiv după ce tu ai consumat ceapă, ar fi bine să o elimini din alimentația ta pentru o perioadă.

Totodată, specialiștii au observat că dacă mămicile renunță pentru o perioadă la alimentele care au un grad alergenic crescut cum ar fi ouă, lapte, alune, soia sau pește, cel mic este mult mai liniștit și nu se mai confruntă atât de des cu gazele intestinale și cu disconfortul abdominal. Până la urmă, aceste colici pot fi și alergii la anumite alimente pe care le consumă mama.

Dacă vrei ca cel mic să nu mai sufere de colici, încearcă să ai grijă la alimentația ta și să observi reacțiile bebelușului ori de câte ori introduci un aliment care se află pe lista de mai sus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *